Komfyrvaktkampanjen
Komfyrvaktkampanjen ble lansert høsten 2014, og var de første årene målrettet mot personer som har foreldre over 70 år som bor i egen bolig. Etter to år med denne kampanjen, flytter vi fokus fra målgruppen eldres pårørende til befolkningen som helhet. Samtidig ble kampanjen flyttet til februar.
Brannvernuka
Brannvernuka er en landsomfattende informasjonskampanje i uke 38 som arrangeres av Norsk brannvernforening, DSB og If Skadeforsikring, sammen med brannvesen og el-tilsyn over hele landet. Kampanjen har vært arrangert siden 2002, og i 2014 var over 240.000 barn og voksne på besøk på 350 åpne brannstasjoner.
Kjøkkenpraten
Kjøkkenpraten arrangeres 1. oktober hvert år, og er et initiativ for å bedre brannsikkerheten i hjemmet for eldre. Nedsatt hørsel og dårlig mobilitet kommer med alderen. Det gjør eldre mennesker særlig utsatt ved brann. Kampanjen retter seg mot målgruppen 40+ som har eldre slektninger som bor i eget hjem. Oppfordringen er å Ta Kjøkkenpraten – ti enkle forholdsregler og tiltak som bidrar til å redusere risikoen for brann, og øke sjansen for å overleve dersom uhellet er ute.